Brand Logo

Acasă

0750 454 427
imageimageimageimage

55 termeni pe care ar trebui să îi înțelegem înainte de a începe un proiect web

19 Iunie, 2024lectură de 22 minute

55 termeni pe care ar trebui să îi înțelegem înainte de a începe un proiect web

Dacă ești nou în lumea web design-ului, terminologia website-urilor poate părea copleșitoare. Află care sunt 55 termeni esențiali pe care ar trebui să îi cunoști înainte de a începe un proiect web.

Am pus cap la cap o listă de 55 termeni pe care ar trebui să îi cunoști înainte de a începe un proiect web.

Am grupat termenii în următoarele categorii: general, design, dezvoltare, ecommerce, marketing și analiză.

Printre cei mai importanți termeni se regăsesc:

  • Designul interfeței utilizatorului (User Interface design)
  • Designul experienței utilizatorului (User eXperience design)
  • Design web responsive
  • Design web orientat spre mobil (mobile-first web design)
  • Călătoria utilizatorului (User Journey)
  • Sistem de management al conținutului (Content Management System)
  • Dezvoltare Frontend
  • Dezvoltare Backend
  • API
  • etc.

Ai nevoie de website sau o aplicație web?

Devotomy construiește soluții personalizate pentru tine și afacerea ta.

Cere o ofertă

Termeni generali

În această categorie ne uităm la cei mai populari termeni întâlniți în web design pe care îi vei întâlni cel mai probabil în timpul unui proiect.

Deși acești termeni sunt universali, aceștia pot varia de la o agenție la alta.

Ca agenție de web design, explicăm clienților tot ce trebuie să știe din acest ghid pentru a-i ajuta să rămână concentrați pe obiectivele lor.

1. Web design personalizat

Web design personalizat se referă la design creat de la 0 pentru a satisface nevoile unei afaceri/persoane. Această abordare nu se bazează pe teme pre-concepute.

Noi practicăm designul web personalizat și suntem adepți ai acestei abordări. Ne permite să dezvoltăm experiențe unice și personalizate pentru fiecare brand, optimizate pentru utilitate, motoare de căutare și conversie. De asemenea, este o abordare scalabilă, deci îți poți dezvolta în continuare prezența digitală pentru a profita de noi oportunități.

2. Teme de website-uri

O temă de website este un șablon pre-conceput de web design disponibil pentru achiziție pe site-uri precum WordPress sau ThemeForest.

De obicei, ne sfătuim clienții împotriva achiziției de teme de website deoarece au o reputație ca fiind defecte într-un fel sau altul. Sunt de asemenea foarte greu de personalizat și aproape imposibil de scalat în timp, făcându-le o alegere ineficientă pe termen lung.

3. Web design responsive

Responsive web design (RWD) este o abordare de design web prin care se creează pagini ce răspund la dimensiunile oricărui dispozitiv al utilizatorilor. Acesta este un standard al industriei și absolut necesar.

Când vine vorba de procesul de dezvoltare al acestei abordări, se începe de la versiuni de desktop și se scalează în jos pentru rezoluții de mobil.

4. Web design orientat spre mobil

Web designul orientat spre mobil (Mobile First Web design) este o abordare care prioritizează experiența utilizatorului pe mobil. Asta înseamnă că paginile web sunt construite cu preferințele și nevoile utilizatorilor de mobil în minte, apoi se scalează în sus pentru rezoluții mai mari, un fel de design responsive inversat.

5. Designul experienței utilizatorului

Designul experienței utilizatorului (User Experience) este procesul de îmbunătățire a utilizării, accesibilității și experienței website-ului, făcând-ul cel mai abstract proces din web design. Totul face parte din experiența utilizatorului, de la navigație la consistență vizuală, chiar și butoanele. Un UX bun ia în considerare toate elementele de web design pentru a fi intuitive, a aduce valoare și interacțiune pentru utilizator.

Designul interfeței utilizatorului

Designul interfeței utilizatorului (User Interface) este designul grafic - toate elementele pe care utilizatorii le pot observa: culori, tipografie, animații, imagini etc.

UI-ul tău ar trebui să reflecte identitatea vizuală a brandului tău.

6. Utilitate

Utilitatea descrie cât de intuitiv este un website pentru un utilizator.

Este consecința planificării UX-ului. O experiență a utilizatorului bună rezultă într-o utilitate a website-ului la fel de bună.

7. Funcționalitate

Funcționalitatea se referă la caracteristicile și funcțiile de pe paginile tale.

Gândește-te la cele mai simple funcții, cum ar fi formularele de contact și casetele de abonament, precum și funcționalități mai complexe, cum ar fi conectarea la contul de utilizator și prețurile dinamice.

9. Sistemul de management al conținutului (CMS)

Un CMS este o aplicație web care permite utilizatorilor să gestioneze conținutul web fără cunoștințe de programare. De acesta sunt legate pagina inițială a website-ului sau blog-ul unde poți modifica și crea conținut nou. Exemple populare de CMS sunt WordPress sau Drupal.

10. Călătoria utilizatorului

O călătorie a utilizatorului este o cale pe care vizitatorii web o iau atunci când utilizează un site web.

Te ajută să vizualizezi cum să îți ghidezi utilizatorul din momentul în care ajunge pe site-ul tău prin paginile cheie până la punctul de conversie.

În timp ce fiecare călătorie a utilizatorului este diferită, acestea sunt cele cinci etape principale pe care le parcurge fiecare călătorie a utilizatorului:

  • Conștientizare
  • Evaluare
  • Considerație
  • Conversie
  • Reținere

11. Pâlnia de conversie

O pâlnie de conversie este seria de pagini web și experiențe web care determină vizitatorii web să efectueze o acțiune dorită pe un site web.

Această acțiune poate fi de a "solicita o ofertă" dacă ai o afacere bazată pe servicii, așa cum suntem noi, sau de a achiziționa un articol online dacă ai o afacere de comerț electronic.

Înțelegerea și optimizarea conținutului din pâlnia de conversie vă poate ajuta să creșteți conversiile.

12. Navigarea

Navigarea se referă la paginile web sau meniurile care permit utilizatorilor să navigheze printr-un site web și să găsească ceea ce caută. Este de obicei folosit sinonim cu meniul pe care îl veți găsi de obicei în antetul unui site web sau amplasat în spatele unui element "hamburger".

O navigație curată și simplificată este esențială pentru călătoriile și experiența fără probleme ale utilizatorului.

13. Apel la acțiune (CTA)

Un CTA este un element web, cum ar fi un buton sau un link, care încurajează utilizatorii să ia măsuri.

Scopul CTA-urilor este întotdeauna de a ghida utilizatorii către un obiectiv sau o acțiune dorită.

14. Antet (Header)

Anteturile paginilor web sunt titlul principal sau titlul paginilor web. Anteturile ar trebui să atragă atenția și să fie descriptive atât pentru a atrage un cititor, cât și pentru a îmbunătăți o pagină pentru optimizarea motorului de căutare (SEO).

15. Corp (Body)

Body-ul se referă la conținutul și textul utilizat într-o pagină web. Acestea ar putea include descrieri ale paginilor web, instrucțiuni pentru înscrierea la un serviciu sau produs sau conținutul general al paginii web. Indiferent de natura sa, body-ul este crucial în păstrarea și implicarea utilizatorilor.

16. Dezvoltare Frontend

Frontend-ul unui site web este zona care poate fi vizualizată de vizitatorii săi externi.

De la designul și conținutul paginii web la navigare și funcționalitate, structura frontend a unui site web conduce atât experiența utilizatorului, cât și interfața cu utilizatorul.

17. Dezvoltare Backend

Backend-ul unui site web este zona de administrare a unui site web rezervată dezvoltatorilor și membrilor echipei sale, care pot intra pentru a edita, gestiona și actualiza paginile web.

Backend-ul este locul în care magia se întâmplă cu adevărat, de la introducerea simplă a datelor până la codificarea complexă.

Termeni web design UX/UI

În această secțiune, vom enumera terminologia site-ului utilizată frecvent, legată de experiența utilizatorului și designul interfeței cu utilizatorul.

Această listă extinsă de termeni vă va ajuta să înțelegeți rolul designerilor web și specificul în care operează.

18. Arhitectura informației

Arhitectura informației (IA) se referă la modul în care informațiile sunt organizate pe un site web sau pe un produs.

Gândiți-vă la aceasta ca la o rețetă de carte de bucate, în care ingredientele sunt înlocuite de organizarea ierarhică a paginilor web și de caracteristicile de navigare.

19. Scheletul structural (Wireframe)

Un wireframe este o machetă de fidelitate scăzută a unei pagini sau a unui produs. Tinde să fie folosit ca prim pas în designul web înainte de adăugarea designului vizual și a programării, pentru a permite dezvoltatorilor și clienților să vizualizeze experiența utilizatorului fără distragerea atenției de către estetică.

20. Prototipuri

În ceea ce privește designul web, prototiparea este procesul de experimentare a conceptelor de lucru ale paginilor web până când ajungeți la un produs final. Aceste prototipuri și modele finale sunt adesea construite folosind HTML și CSS.

21. Accesibilitatea site-urilor web

Accesibilitatea web este un set de orientări și cele mai bune practici care îmbunătățesc UX-ul unui site web pentru persoanele cu dizabilități.

Reprezintă adăugarea textului alternativ al imaginii și proiectarea site-ului web pentru o navigare ușoară de la tastatură sunt doar câteva exemple de îmbunătățire a accesibilității site-ului web.

22. Secțiunea erou (Hero)

Secțiunea erou este de obicei primul element web pe care vizitatorii îl văd atunci când aterizează pe o pagină web. Folosit pentru a transmite scopul paginii web, eroul este adesea cel mai atrăgător aspect al interfeței de utilizare.

23. Subsol (Footer)

După cum sugerează și numele, un subsol apare în partea de jos a unei pagini web sau a unei postări.

Acest element poate acționa ca un director pentru link-uri interne și externe, precum și conținând informații de contact, notificări de confidențialitate și / sau orice alte informații importante.

24. Spațiu alb

Design-urile curate și minimaliste ale site-urilor web utilizează spațiul alb la maxim, dar ce este exact?

Denumit și spațiu negativ, spațiul alb este spațiul gol care se află între elementele sau modulele web. Spațiul alb poate curăța și eficientiza o pagină web, comutând focalizarea nedescurajată asupra elementelor de pe ecran.

25. Favicon

Favicoanele pot fi considerate variații digitale ale logo-ului. Acestea sunt pictograme web mici care apar lângă titlul paginii într-un browser web.

Nu numai că un favicon face mai ușor pentru cineva să comute între filele browserului, ci acționează și ca un punct de contact util pentru mărcile care doresc să-și extindă gradul de popularitate a brandului.

26. Elemente lipicioase (sticky)

Indiferent dacă este vorba de un meniu sau de un CTA, elementele lipicioase vă vor urmări printr-un site web ca guma lipită de un pantof.

Elementul lipicios va derula alături de un utilizator al site-ului web, îmbunătățind și simplificând călătoriile utilizatorilor cu opțiunile de navigare disponibile, sprijinind în același timp pâlnia de conversie a site-ului.

27. Animație

Animațiile ajută la aducerea la viață a unei pagini web, sporind implicarea utilizatorilor, interacțiunile și timpul petrecut pe pagină.

În timp ce animațiile pot veni în multe forme și dimensiuni, efectele de trecere, tranzițiile de pagină, efectele de derulare și imaginile dinamice sunt printre cele mai populare.

Ghid de stil web

Un ghid de stil web este un document care prezintă principiile de proiectare și elementele utilizate în designul web. La fel ca o carte de brand, include numeroase aspecte de stil care includ dimensiunile fonturilor, culorile, imaginile și tipografia.

Termeni de web design pentru comerțul electronic

Mai jos veți găsi unii dintre cei mai frecvent utilizați termeni ai site-ului web în proiectarea și dezvoltarea unui magazin electronic.

29. Coș de cumpărături

Știm cu toții ce reprezintă un coș de cumpărături, iar terminologia sa în dezvoltarea unui website nu este diferită.

Acționând ca un coș pentru utilizatori în timp ce navighează printr-un magazin de comerț electronic, coșul de cumpărături este pagina web în care clienții pot adăuga produse la comanda lor și pot vizualiza un rezumat al achiziției lor înainte de check-out.

30. Pagini de plată

Paginile de plată sunt pagini web utilizate de clienți pentru a-și finaliza achiziția după adăugarea articolelor în coșul de cumpărături. Aceste pagini web includ de obicei formulare pentru colectarea informațiilor despre clienți, cum ar fi adresa de expediere și informațiile de plată.

De asemenea, pot acționa ca puncte de contact pentru alte activități de marketing digital, cu buletine informative și coduri de reducere atașate formularelor de înscriere prin e-mail.

31. Gateway de plată

Un gateway de plată este un serviciu web utilizat pentru procesarea plăților clienților, oferind site-urilor web posibilitatea de a accepta în siguranță plăți cu cardul online.

Acesta este un aspect vital pentru furnizorii de produse și servicii online care se bazează pe realizarea vânzărilor și asigură clienții că tranzacția lor va fi gestionată în siguranță.

32. Pagini de produse

Paginile de produse sunt pagini web care includ informații detaliate despre un produs, cum ar fi descrieri, imagini și recenzii.

Magazinele online vor folosi adesea o pagină cu detalii despre produs (PDP), care include tot ce trebuie să știe un consumator despre un anumit produs, pentru a oferi o experiență de utilizator de înaltă calitate și pentru a crea oportunități de conversie.

33. Pagini de categorii de produse

În ceea ce privește terminologia mai largă a site-ului de comerț electronic, paginile categoriilor de produse sunt un termen simplu. Acestea sunt pagini web care listează produse aparținând unei anumite categorii de produse.

Aceste pagini web includ de obicei filtre și opțiuni de sortare pentru a facilita găsirea a ceea ce caută clienții și sunt cruciale în definirea ușurinței de navigare a unui site de comerț electronic.

Termeni de dezvoltare web

Dacă dezvoltați un site web personalizat, indiferent de platformă - complet personalizat, WordPress, Shopify sau Magento - vă recomandăm să adăugați acești termeni de dezvoltare web în vocabularul site-ului tău:

34. Dezvoltare frontend

Dezvoltarea frontend-ului se referă la procesul de creare a părții orientate către client a site-ului web, a aplicației, a software-ului sau a oricărui alt proiect sau soluție digitală.

Dezvoltatorii Frontend proiectează și implementează elemente vizuale, caracteristici și funcționalități cu care utilizatorii pot interacționa direct.

35. Dezvoltare backend

Dezvoltarea backend-ului sau dezvoltarea server-side se referă la procesul de creare a logicii, API-urilor, gestionării datelor, bazelor de date și funcționalităților. Deși nu este orientat către utilizator, este vital pentru utilizarea corectă a unui site web, a unei aplicații, a unui software sau a oricărei alte soluții digitale.

Dezvoltarea backend-ului se ocupă de procesele care permit frontend-ului să funcționeze corect și să împuternicească utilizatorul să utilizeze toate caracteristicile pe care site-ul web le are de oferit.

36. HTML/CSS

Hypertext Markup Language (HTML) este limbajul pe care browserele web îl utilizează pentru a afișa pagini web, în timp ce Cascading Style Sheets (CSS) este responsabil pentru stilizarea paginilor web.

În timp ce fiecare servește unui scop diferit, HTML și CSS sunt două fundamente ale dezvoltării web.

37. Integrări

Dacă site-ul tău web dorește să se extindă dincolo de elementele de bază complete, este posibil să aibă nevoie de unele integrări.

Aceasta se referă la servicii web și aplicații care sunt conectate la un site web sau la un serviciu. Există numeroase variante de integrări, cum ar fi formulare web, conexiuni CRM și măsuri de securitate.

38. Interfața de programare a aplicațiilor (API)

Un API este o interfață bazată pe web care permite aplicațiilor web să comunice între ele. De exemplu, aplicațiile web pot utiliza un API pentru a accesa datele stocate într-o altă aplicație web.

Acest lucru poate fi extrem de util pentru companiile cu mai multe întreprinderi, precum și stocarea datelor pentru utilizarea marketingului digital.

39. Metodologia de dezvoltare web

Metodologiile de dezvoltare web se referă la abordările specifice pe care dezvoltatorii web le adoptă atunci când construiesc pagini web sau aplicații web.

La Devotomy, serviciile noastre de dezvoltare web urmează atât metodologii populare din industrie, cum ar fi Agile și Waterfall, cât și propriile noastre căi încercate și testate către succesul dezvoltării.

40. Agile

Dezvoltarea web agilă este o abordare iterativă care se concentrează pe soluții dinamice și simplificate care vizează îmbunătățiri continue.

Agile își propune să accelereze dezvoltarea aplicațiilor web și timpii de răspuns la feedback-ul clienților.

41. Cascada (Waterfall)

Mai tradițional decât abordarea Agile, dezvoltarea web Waterfall este procesul de deplasare pas cu pas în călătoria de dezvoltare.

Cu scopul de a finaliza o fază înainte de începerea următoarei, metoda Waterfall necesită, de asemenea, dezvoltatorilor să planifice întreaga aplicație web înainte de începerea programării.

42. Asigurarea calității - testare (QA)

Asigurarea calității este procesul de asigurare a faptului că paginile web și aplicațiile web îndeplinesc standardele web.

Aceasta include testarea paginilor web pentru erori, precum și asigurarea compatibilității paginilor web cu browserele web și dispozitivele web.

Pe măsură ce site-urile web, informațiile și standardele industriale evoluează în mod constant, asigurarea calității este crucială în întreținerea a paginii web.

43. Găzduire (Hosting)

Găzduirea web este acțiunea de stocare a fișierelor și aplicațiilor unui site web pe un server pentru a-l face disponibil pentru utilizare pe internet.

Precum conectarea unui cablu la priză, găzduirea este o fațetă necesară a unui site web pentru ca acesta să fie disponibil online.

44. Mentenanță

Dezvoltatorii web și inginerii vor testa un site web sau o pagină web pentru erori și erori de codare înainte de a fi lansată, dar acest lucru nu înseamnă că acestea devin învechite după aceasta.

Mentenanța este procesul tehnic pe care dezvoltatorii web îl folosesc pentru a se asigura că totul rămâne actualizat după lansare. De la actualizări de rutină la verificări de compatibilitate, asigurarea unei experiențe de utilizator de înaltă calitate este o activitate care necesită atenție non-stop.

45. Optimizarea pentru motorul de căutare (SEO)

SEO este procesul de optimizare a unui site web pentru a-și îmbunătăți vizibilitatea pe motoarele de căutare.

Aceste motoare de căutare, cum ar fi Google, acordă prioritate conținutului care oferă cea mai mare valoare utilizatorului, folosind cele mai bune practici SEO pentru a măsura acest lucru.

46. Publicitate Pay-Per-Click (PPC)

Publicitatea PPC se referă la reclame plătite care apar pe paginile cu rezultatele motorului de căutare sau pe alte site-uri web. Agenții de publicitate plătesc numai atunci când cineva face clic pe anunțul lor, de unde și numele pay-per-click.

47. Marketing prin e-mail

Marketingul prin e-mail este o strategie bazată pe web pentru trimiterea de e-mailuri către clienți și potențiali clienți. Este acceptat pe scară largă ca modalitate eficientă de a ține clienții la curent cu noile produse și promoții și de a acționa ca o piesă valoroasă a pâlniei de conversie.

48. Retargeting

Retargeting-ul implică afișarea de anunțuri direcționate către vizitatorii web care au vizitat anterior un site web.

Folosind informații urmărite pentru a identifica clienții potențiali valoroși, retargetarea este apoi utilizată ca un instrument pentru a reaminti vizitatorilor web produsele pe care le-au analizat. Acest lucru poate stimula atât vânzările, cât și gradul de popularitate a brandului.

Termeni analiză web

În timp ce unii termeni ai site-ului web sunt simpli, alții din glosarul terminologic al site-ului nostru web sunt mai complexi. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că nu pot fi înțeleși la fel de ușor.

Google Analytics

Google Analytics este un instrument gratuit de analiză web care urmărește o serie de informații, cum ar fi modul în care utilizatorii găsesc un site web și ce fac odată ce ajung pe site.

De exemplu, proprietarii de magazine online pot vedea date despre venituri și datele demografice ale clienților, în timp ce managerii de bloguri pot urmări vizualizările de pagină, implicarea utilizatorilor și multe altele.

50. Hărți termice

Hărțile termice ajută la vizualizarea activității paginii web, evidențiind unde fac clic utilizatorii și cât de departe derulează pe o pagină.

Prin utilizarea unor instrumente precum Hotjar, VWO și Microsoft Clarity, devine mult mai ușor să identificați zonele cheie pentru optimizare și îmbunătățire pe un site web.

51. Traficul site-ului web

Traficul site-ului web se referă la numărul de vizitatori web care vizitează o pagină web.

Aceste vizite sunt, de asemenea, denumite sesiuni și sunt un indicator al eficienței unui site web în atragerea unui public.

52. Rata de conversie

Rata de conversie este procentul de vizitatori web care efectuează o acțiune dorită, cum ar fi înscrierea la o listă de e-mail sau efectuarea unei achiziții.

Monitorizarea ratelor de conversie poate oferi informații despre paginile web care au performanțe bune, precum și indicații cu privire la strategiile mai ample care se dovedesc eficiente sau nu.

Rata de conversie = (Total conversii / Total vizite pe site) x 100

53. Rata de implicare

Rata de implicare este procentul de vizitatori web care sunt implicați activ într-o pagină web.

Aceasta poate include lucruri precum citirea conținutului și interacțiunea cu elemente web, cum ar fi formularele web și meniurile de navigare.

Prin înlocuirea UX și UI uscate și neatractive cu caracteristici originale și distractive, designerii și dezvoltatorii pot crește implicarea și, la rândul lor, popularitatea brandului.

Rata de implicare = (Total interacțiuni / Total afișări) x 100

Rata de respingere

Rata de respingere este procentul de vizitatori web care părăsesc o pagină web fără a lua nicio măsură.

O pagină web care nu convertește niciun utilizator față de acțiunea dorită a creatorului de conținut este o pagină care nu adaugă nicio valoare proprietarului său. Deci, o rată de respingere ridicată poate indica adesea o zonă a unui site web care trebuie optimizată sau o strategie web care trebuie ajustată.

Rata de respingere = (Total vizite de o pagină / Total vizite pe pagină) x 100

Testare A/B

Testarea A/B este o strategie bazată pe web utilizată pentru a compara performanța a două versiuni diferite de conținut.

Aproape ca un experiment social în care două seturi de pastile sunt administrate participanților, testarea A/B implică crearea a două versiuni de pagini web sau elemente web, cum ar fi formularele web și meniurile de navigare, pentru a determina care versiune funcționează mai bine.


Ai nevoie de ajutor cu proiectul tău web?

Discută cu experții noștri.

Cere o ofertă

Concluzie

Deși nu vă veți aștepta să acționați ca o enciclopedie atotștiutoare atunci când lucrați cu o agenție digitală, înțelegerea elementelor esențiale este o modalitate excelentă de a asigura interacțiuni fără probleme și de a vă atinge așteptările.

La Devotomy, ne mândrim cu faptul că ne asumăm proiectele și le tratăm pe fiecare ca fiind ale noastre. Cu toate acestea, te vom implica la fiecare pas, lucrând împreună pentru a te asigura că experiența ta digitală întruchipează brandul tău.

Share: